Mamy chłopców i dziewczynek z pewnością potwierdzą, że rodzaj zabawy w dużej mierze uzależniony jest od płci dziecka. Dziewczynki znacznie częściej sięgają po lalki, bawią się w dom, uczestniczą w kulinarnych obowiązkach. Chłopcy najczęściej widziani są z pistoletami i mieczami w rękach, a także szaleją z resorakami. Są jednak zabawy, które wciągają dzieciaki tak samo mocno, niezależnie od tego, czy jest się małą damą czy małym mężczyzną.
Klocki – ukochana zabawa wszystkich dzieci
Można budować z nich wieżę, twierdzę, dom, parking czy boisko – klocki, bo o nich mowa, jak żadna inna zabawa, potrafią zaangażować maluchy na długie godziny. Rekordy popularności od wielu lat biją klocki Lego. Jednak dla młodszych maluchów polecane są bardziej klocki duże wafle. Przede wszystkim wynika to z rozmiarów. Klocki lego są na tyle drobne, że stanowić mogą duże zagrożenie dla maluszka. Tymczasem klockami waflami dużymi bawić się mogą dzieci już od drugiego roku życia, choć mamy bardzo często już wcześniej podarowują je dzieciom. Klocki są kolorowe, lekkie i stosunkowo miękkie – po prostu bezpieczne do zabawy.
Jak bawić się klockami z maluchami?
Maluszki wcale nie muszą przecież budować skomplikowanych konstrukcji. Dla nich czystą przyjemnością, jaką czerpią z zabawy, będzie chociażby przyczepianie i rozłączanie klocków. Taka forma aktywności jest niesamowicie rozwijająca. Maluchy uczą się cierpliwości i precyzji. Usprawnia to ich motorykę małą i daje ogromną satysfakcję każdorazowo kiedy uda im się złączyć klocki wafle Duże zainteresowanie wywołują również te klocki u starszych dzieci. Dzięki nim rozwijają one swoją wyobraźnię przestrzenną i kreatywność. Takie aktywności angażują nasze pociechy na długie godziny i z pewnością są znacznie lepszą formą rozrywki, niż oglądanie telewizji przez długie godziny. To również fajny sposób na integrację całej rodziny. Można urządzić konkurs na najwyższą wieżę zbudowaną z klocków albo najpiękniejszy zamek dla księżniczki. Dzieci lubią tego typu rywalizację, która wyzwala w nich ducha walki.